ירוק בכפר - כפר סבא - גיליון 1052

מאת: הרב שמואל הולשטיין | פרשת נשא-שבועות הרב שמואל הולשטיין, רב בית הכנסת כיכר מגדיאל וראש המרכז התורני בהוד- השרון נתאר לעצמנו מצב בו אבא החליט לצ‘פר את בנו שהביא תעודה מוצלחת, ומחליט לשמחת הילד, לקחת אותו לגלידריה בעיר. הם יוצאים יחד לגלידה, הילד מלא בציפייה ודמיונות על הטעמים אותו יבחר. אך כשמגיעים לחנות, האבא מראה לילד את הטעמים השונים, את הציפויים המגוונים, ואז אומר לילד שכעת לאחר שראה הכל אפשר לחזור הביתה – ’לא הבטחתי גלידה, אלא רק הבטחתי שנלך לחנות גלידה – וקיימתי‘. מתסכל כמובן. לפני כשבעה שבועות בליל הסדר, אחרי ששרנו בשמחה עם השכנים במרפסות את שירי החג, ישבנו כולנו סביב שולחן הסדר ושרנו את שירי ההגדה. אחד השירים הידועים הינו ’דיינו‘. משמעות השיר הוא כי בזמן יציאת מצרים ועד לכניסת בני ישראל לארץ ישראל נעשו לעם ישראל ניסים רבים ומיוחדים. השיר בא לבטא את ההודאה שלנו לבורא על כל הניסים, בכך שאפילו על אחד מהם ’דיינו‘ להודות לבורא, ואם עוד אחד אז גם ’דיינו‘, וכל שכן שקרו לנו ניסים רבים כל כך. והנה אחת השורות בשיר תמוהה ביותר: ”אילו קרבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה, דיינו“. על עצם ההגעה להר סיני יש להודות גם בלי לקבל את התורה?! זה כמו האיש בו פתחנו - שהבטיח לילדיו שייקח אותם לגלידריה, ולאחר שהראה להם את המקום אמר שבזה קיים את הבטחתו, ואין צורך גם לאכול שם. להגיע להר סיני בלי לקבל את התורה, לכאורה זהו מעשה חסר חשיבות?! על שאלה זו עמד הרצי“ה קוק ז“ל, וענה, כי כשבני ישראל הגיעו להר סיני וחנו מול הר סיני נאמר שם: ”ויחן שם ישראל נגד ההר“ – החניה מול ההר נאמר בלשון יחיד – ’ויחן‘, למרות שמדובר על כל העם, ולכאורה היה צריך להיות כתוב ’ויחנו‘. חכמינו ז“ל אומרים על כך שעם ישראל באותה שעה היו במצב של: ’כאיש אחד בלב אחד‘, במעמד נתינת התורה בהר סיני הייתה אחדות מוחלטת בתוך עם ישראל ממש ’בלב אחד‘. כך ניתן להבין את המעלה של ההגעה להר סיני, שעליה כאמור יש להודות גם ללא קבלת התורה פרשת נשא - שבועות אחדות התנאי לקבלת התורה – האחדות הגדולה שהופיע בעם באותה שעה. זו בהחלט סיבה להודאה לבורא. המעמד העצום ביותר בתולדות עמנו – מעמד הר סיני, נפתח קודם כל במעמד אחדות פנימי מיוחד, בו עם ישראל שם את כל המחלו)קו(ת בצד, ורק אז היה ראוי ומוכן לקבלת התורה. שנזכה גם אנו לקבל את התורה מתוך אחדות אמיתית – כאיש אחד בלב אחד. שבת שלום וחג שמח המדור המשפטי www.hoha.co.il ה מדור מתפר ג באתר 09-8800940 . טל כפר סבא, 34 רח׳ ויצמן 050-2592500 . נייד 09-8800947 . פקס דיני משפחה צוואות וירושות הסכמי ממון גירושין ידועים בציבור פשיטת רגל בית דנאי, קומה ג׳ כפר בא 24 ויצמ 09-7731050 09-7664290 דיני משפחה, גירושי וה כמי ממו ייפוי כוח מתמש וצוואות. נזקי גו , ביטוח לאומי ו יעודי עו״ד צפריר ב זאב עו״ד אמיר קרבי עורכת דין ורד חגואל ייצוג בבית משפט 5 דיני משפחה וירושה מזונות אישה 5 לענייני משפחה ובבית הדין הרבני 5 הסדרי ראיה 5 משמורת 5 מזונות ילדים 5 5 פירוק שיתוף 5 שמירת זכויות 5 חלוקת רכוש הסכמי 5 הסכמי ממון 5 הסכמי גירושין 5 אבהות ירושות 5 צוואות 5 כתובה 5 צווי הגנה 5 שלום בית , בית הפעמון כפר סבא 20 רח‘ התע“ש 077-3421111 טלפון: , שני מסמכים משפטיים ייפוי כוח מתמשך וצוואה הדדית חשובים אלה, באים לעזרתו של האדם הבוגר בבואו לתכנן את עתידו ואת עתיד משפחתו. על ציר הזמן כל אחד מהמסמכים הללו נכנס לתוקף בשלב אחר בחיים, כך שאין ביניהם כפילות או חפיפה, ויחד הם מבטיחים כי רצונו של האדם יכובד ברצף לאורך שנים ארוכות. יש לערוך מבעוד מועד, בשנים ייפוי הכוח המתמשך את שהאדם צלול וכשיר לקבוע מיופי כוח מקרב משפחתו, אותם הוא ממנה לדאוג לכל ענייניו האישיים, הרכושיים, הכספיים והבריאותיים, על פי שיקול דעתם וללא פיקוח חיצוני של האפוטרופוס הכללי. נכנס לתוקף רק כשהאדם מוכר ייפוי הכוח המתמשך שימו לב, כבלתי כשיר שכלית. נערכת בין שני בני הזוג מתוך עקרון הצוואה ההדדית ההסתמכות, וקובעת בדרך כלל שכאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו- בן הזוג שנותר בחיים יירש בלעדית את כל רכושו, ורק לאחר פטירת בן הזוג השני, יחולק הרכוש בין היורשים. ייפוי כוח מתמשך וצוואה הדדית האם יש ביניהם כפילות? מאת: פרידמן אבנר עו״ד האמור לעיל אינו מהווה חו״ד משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי מורשה לייפוי כוח מתמשך עו״ד פרידמן אבנר מזמין אתכם להתקשר אליו ולהתייעץ 050-5207501 לטלפון כיצד ניתן לקדם ייפוי כוח מתמשך וצוואה הדדית 29 27.5.2020 | ד׳ בסיון תש"פ 1052 | 1310 גיליון רשת מקומונים בשרון 8 2 0 2 0 1 9 9 2 2

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=