ירוק בכפר - כפר סבא - גיליון 1086

8 21.1.2021 | ח׳ בשבט תשפ״א 1086 | 1344 גיליון רשת מקומונים בשרון 9 2 0 2 1 1 9 9 2 2 17:43 : צאת השבת | 16:45 כניסת השבת | בא | פרשת השבוע מודעות והודעות yarokrm@gmail.com 09-7604071 הוד השרון 394 . כתובת למכתבים: ת.ד ארז מי-רז מיסד ועורך אחראי: itonyarok@gmail.com byarok@hoha.co.il מכירות: yarok1@barak.net.il סטודיו ירוק: משרד עורכי הדין חגואל ושות׳ יועץ משפטי: מו"ל: מי-רז יחסי ציבור ופירסום בע"מ www. hoha .co.il לקבלת העיתון לנייד 052-5264380 שלחו גם באינטרנט 9 2 0 2 1 1 9 9 2 2 ט.ל.ח. המערכת אינה אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד. אין להעתיק, לצלם, לפרסם כתבות ומודעות פרסום או חלקן במדיה אחרת ללא קבלת אישור בכתב מהמו״ל - הזמנת פרסום בעיתון לא מהווה אישור לפרסום במדיה אחרת. המערכת אינה אחראית לתוכן המודעות כל מה שקורה, בירוק אתה קורא! ארז מי-רז | משולחנו של העורך צילום: ארכיון בצעד חריג ויוצא דופן הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז המרכז קיבלה את הטענות שהעלו ראשי הערים, כל עיר לגופו והוועדה קבלה החלטה אמיצה רגע לפני הדיון על התנגדויות על התוכנית שפרסם הות“ל. במסמך ההחלטה של הוועדה שהגיעה לעיתון ירוק נכתב: ”מיקומו המוצע של הדיפו בתכנית, נמצא במחלוקת ואינו מקובל על הרשויות. בהחלטת הות“ל על הפקדת התכנית, נקבע כי ככל שימצא אתר במזרח כפר סבא, המוסכם על הרשויות המקומיות ומתאים לתפעול הדיפו, תשוב ותדון הות“ל במיקומו. לות“ל לא הוגש אתר כאמור, והתכנית הופקדה עם הדיפו מצפון לכפר סבא. החלטה: הועדה מברכת על פרויקט המטרו המשפיע באופן משמעותי על הפיתוח בתחום המטרופולין ועל הישובים בתחומם הוא עובר. המטרו יאפשר פיתוח עירוני מיטבי, יסייע בהתחדשות עירונית וייצר עירוניות טובה יותר לאוכלוסייה סביבו. מעבר לתכניות המטרו, סבורה הועדה כי על משרד התחבורה להציג מערכות תחבורה משלימות המייצרות את הרשת התחבורתית הנדרשת ליישובי המחוז, שתאפשר לתושביו להגיע למרכזי התעסוקה והמגורים. לאחר ששמעה את נציגי הרשויות בתחומן עובר התוואי, מציעה הועדה את השינויים הבאים: מיקום הדיפו הדיפו המוצע נמצא ברובו במרקם עירוני וסמוך לאזור הפיתוח של העיר כפר סבא ועל כן מיקומו אפשרי מבחינה תכנונית, ומוצע . עם זאת, הועדה סבורה 541 לתאמו עם כביש כי קיים יתרון משמעותי למיקום הדיפו בתחום אזורי התעסוקה המאושרים במזרח כפר סבא. הדיפו יאפשר העצמת הפיתוח בתחום אזורי התעסוקה וכן חיבור המטרו עם תחנת הרכבת ואינו משנה 22 כפ"ס צפון המתוכננת בתת"ל יעוד של קרקע חקלאית. הועדה מצרה על כך שלא אותר שטח המתאים מבחינה תפעולית ומוסכם על ידי הרשויות וסבורה כי לאור יתרונותיו של האתר, יש לעשות מאמץ נוסף של כל הצדדים לאתר שטח בתחום אזורי התעסוקה של הרשויות שיאפשר את העתקת הדיפו למזרח כפר סבא, בהסכמה בין הרשויות. שינוי הקו בהוד השרון תחנות בהוד השרון, ללא 3 המטרו מציע התחנה המוצעת בתע"ש השרון. שתיים מתוך התחנות מתוכננות באזורים בהם קיימים או מתוכננים צמודי קרקע או בניה בצפיפות נמוכה ואינם מיועדים לפיתוח אינטנסיבי. לעומת זאת, בדרום הוד השרון מתוכננים שטחים נרחבים לפיתוח תכנית נוף ירקון שמקודמת היום במחוז )בעבר ( ובנוסף קיים אזור 48/1 תמ"א תעסוקה נווה נאמן הצפוי להתרחב צפונה. מדובר במוקדי פיתוח משמעותיים שאינם מקבלים שירות הסעת המונים. הוד השרון הציגה בפני הועדה חלופות תכנוניות שמטרתן הסטת הקו המוצע דרומה באופן שרדיוס ההשפעה של התחנות יאפשר שירות מיטבי לפיתוח המוצע בדרום העיר ויאפשר העצמה משמעותית של הפיתוח המתוכנן. הועדה סבורה כי יש מקום לבחון את ההצעה של הוד השרון, ללא שינוי בתחנות תע"ש השרון, באופן שישרת את עוצמות הפיתוח המתוכננות הן למגורים והן לתעסוקה בהוד אמיר כוכבי, ראש עיריית השרון ואף להעצימן, : "לאורך כל הדרך טענו הוד השרון אמר לירוק שזה אינו מאבק ״נימבי״. זהו מאבק על אופיה של העיר וחוסנה הכלכלי לשנים הבאות. בהסכמת הועדה המחוזית לטענותינו, עשינו צעד משמעותי נוסף לתיקון תוכנית המטרו. תוכנית שבצורתה הנוכחית, איננה רלוונטית להוד השרון ולצרכי הפיתוח שלה. אני מודה לוועדה על קבלת ההחלטה החשובה הזו וזה בהחלט מפיח רוח במפרשים לדעת שהעבודה המקיפה שעשינו לא נופלת על אוזניים ערלות. אנחנו נמשיך וניאבק על מנת להבטיח שתוכנית המטרו תשרת בצורה המיטבית את תושבות ותושבי הוד השרון תוך הארכה מסויימת של הקו אך ללא תוספת במספר התחנות המוצעות 0 בתכנית". הועדה המחוזית לתכנון ובניה ממליצה לשנות את מיקום הדיפו בכפר סבא ולבחון מחדש את התוואי של ציר המטרו בהוד השרון

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=