ירוק - הוד השרון - גיליון 1317

8 16.7.2020 כד׳ בתמוז תש"פ, | 1317 גיליון 8 2 0 1 9 1 9 9 2 2 עומרי אברהם | חדשות צילום: נת״ע פרויקטהקמתהמטרו יוצאלדרך, אבלסביר שחלקים גדולים מהציבור לא יודעים זאת, ובטח שלא יודעים על אפשרותם המוגבלת יום 60 – להגיש התנגדויות לתוכנית הענק בלבד. המטרו הוא פרויקט תשתיות ענק המתחיל בשרון עובר בכל רחבי גוש דן קווים שיעברו 3 ומטרופולין ת"א וכולל 149 רשויות שונות: לאורך 24- בלא פחות מ תחנות. על פי התחזיות תשמש 109- ק״מ ו מיליון נוסעים 2- מערכת קווי המטרו כ מיליון נסיעות בשנה, קו 450 ביום ותבצע - קו מהשרון כפר סבא הוד השרון M 101 ורעננה ועד ראשון לציון, לוד ורחובות דרך - קו ממזרח למערב 102 M תל אביב. קו שיספק שירות מפתח תקווה, דרך רמת גן - קו בצורת חצי 103 M ועד תל אביב, קו טבעת שעובר דרך בת ים, אזור, אור יהודה קריית אונו, רמת השרון ומגיע עד הרצליה, תושבי הוד עם זרוע המתחברת לנתב“ג. השרון וכפר סבא מוזמנים לצ'אט לייב עם מתכננות הקווים והצוות המקצועי של חברת נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים, המובילה את תכנון פרויקט המטרו – פרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם בימים אלו בישראל. מטרת המפגשים הינה לאפשר לציבור רחב ככל האפשר להיחשף לתכניות בשקיפות מלאה ותוך מתן פרטים רבים ככל האפשר המפגש הווירטואלי 18:00 ביולי, בשעה 27- יתקיים ביום שני, ה בצורת צ'אט לייב בהשתתפות מתכננות הפרויקט והצוות המקצועי המפגש יועבר https בעמוד הפייסבוק של חברת נת"ע //: . www . facebook . com / NTAIsrael ניתן להירשם גם להשתתפות דרך יישומון זום. עבור העירייה זה לא המפגש הראשון עם המטרו עיריית הוד השרון פעלה בשנה האחרונה לשינוי תוואי המטרו והסתתו מרחוב הבנים לכיוון הרצליה לכיוון דרומה של העיר מתוך רצון להגביר את השירות לחלקים נוספים של העיר ראש העירייה כוכבי אמר לירוק: ״נמשיך לפעול כדי להבטיח שקו המטרו יעבור מתחת לדרך רמתיים וברחוב דרך הים יפנה לכיוון מערב, מה שיקדם מאוד את אזורי ההייטק של הוד השרון”. עם הבשורה יש גם בשורות פחות משמחות ועל כך אמרה השבוע לירוק עו“ד ענת בירן, בעלת משרד עורכי דין המתמחה בתחום המקרקעין והתכנון והבנייה "הציבור לא מודע לכך, אך קווי המטרו משפיעים על גורלם של אלפי בניינים ומגרשים, הם עוברים על מגרשים בנויים ועל מגרשים עם זכויות בנייה, הם מאפשרים למדינה להפקיע נכסים, הן בתת הקרקע והן מעליה, והם מגבילים את אפשרויות התכנון והניצול של נכסים רבים, כולל כאלה המיועדים להתחדשות עירונית. המגבלות שמטילות תוכניות המטרו על ניצול מקרקעין חלות כבר עכשיו, הביצוע עשוי לקחת עשרות שנים, אם בכלל. מן הראוי היה שהמדינה תיידע באופן ברור על כוונתה להחל בתוכנית בסדר גודל שכזה ותאפשר לציבור מספיק זמן להביע את דעתו עליה – בצורה של הגשת התנגדויות. למרות ההשלכות הדרמטיות של התוכנית – אין חובה לשלוח לבעלי הנכסים הודעות, כך שמי שלא בודק ביוזמתו עלול למצוא עצמו יום בהיר אחד עם קו מטרו מאושר העובר על החלקהשלו או מתחתיה. המדינה רק תלתה שלטים קטנים ברחובות ופרסמה מודעה קטנה בעיתון – האדם הסביר לא רואה את אלה. אין באמת פרסום לציבור ובטח שלא פרטני לטובת אלה שעלולים להיפגע מהמטרו. נצלו את זכותכם להתנגד לתוכנית ועשו זאת עכשיו, כי אחר-כך כבר 0 יהיה מאוחר מדי". מטרו השרון יוצא לדרך. דמינו לכם שאתם יוצאים מהבית הולכים מספר דקות ובדרך רמתיים אתם יורדים מתחת לאדמה דקות ואם תרצו תגיעו גם עד העיר רחובות מבלי 15 - ועולים למטרו שיסיע אתכם לתל אביב ב לקום מהכיסא. החלום הופך למציאות! בעוד עשרה ימים תקיים חברת נת״ע צאט לייב עם תושבי העיר לשתף אותם בתוכנית, ההשלכות של תוכנית להקמת המטרו מרחיקות לכת, אך המדינה לא מיידעת את התושבים כראוי. השבועות הקרובים הם חלון הזדמנויות היחידי להגשת השגות לתוכנית, תבדקו טוב אם המטרו לא עובר מתחת לבניין או החנות ששייכת לכם, יש לזה השלכות. כפר סבא תל אביב הוד השרון רעננה

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=