ירוק - הוד השרון - גיליון 1322

12 20.8.2020 , ל׳ באב תש"פ | 1322 גיליון 8 2 0 1 9 1 9 9 2 2 דוד בן-אשר | חדשות צילום: ד.ב.א הקרב על ציר המטרו עולה מדרגה, בעקבות חשיפה של עיתון ירוק לפני כחודש, על כך שהמדינה עומדת להגיש תכניות בניה לצירי המטרו שיעברו מעל ומתחת לבתי התושבים . התושבים יכולים 60 להגיש התנגדויות לציר המטרו תוך יום אחרת זה אבוד. זה הזמן להתנגדויות, התושבים החלו להתעורר ומצטרפים למאבק אותו מנהל ראש העיר כבר זמן רב. השבוע נפגש עיתון ירוק עם ראש העירייה ,אמיר כוכבי והתושבים המתנגדים לציר לשאלתנו מה עושה העירייה כדי המטרו . להיאבק בתוואי המטרו המוצע? עונה כוכבי ״היה לי ברור מהרגע הראשון בנחרצות: שנחשפתי לתוכנית המטרו, שמי שתכנן את הקו שמגיע להוד השרון לא מכיר את האזור, את התוכניות המאושרות ואת אלו שעתידות להתאשר. דרשנו לקבל את נתוני התנועה והאוכלוסייה עליהן התבסס המודל שקבע את התוואי ואמרנו שלא נסכים לקו שעובר דרך הוד השרון אבל לא משרת אותה. ברור לנו שהמטרו הוא פרויקט חשוב מאין כמוהו ומשנה מציאות אזורית תרתי משמע, אבל הוא חייב להיות מתוכנן באופן שייתן מענה לצרכים של העיר. התוואי המקורי של המטרו עת נכנסתי לתפקיד היה אמור לעבור בכלל ברחוב הבנים מערבה לכיוון הרצליה וכלל תחנה אחת בכפר מל״ל. ניכר כי המדינה לא ממש שואלת את ראשי הרשויות? כוכבי: ״למדינה, או יותר נכון לחברה המתכננת באמת היה קשה לשתף את הרשויות בשלב המקדמי והיה ניסיון לעשות את זה בלי הרשויות - אנחנו נדחפנו בכח. מכאן גם התחושה שלנו ושל הציבור שהפרויקט הוסתר. אני מאמין בתחבורה ציבורית בכלל ומטרו אפקטיבי יכול לתת מענה למרבית צרכי העיר והמדינה גם תקצבה את הפרויקט בסכומים כמעט דמיוניים מה שמראה שיש כוונה אמיתית 20 גם שיצא לפועל גם אם זה יהיה בעוד שנים. לכן החלטנו, שאנחנו עושים הכל כדי להבטיח שזה יהיה קו שישנה את המציאות בהוד השרון ואת זה אפשר יהיה לעשות רק אם הוא יכנס בדרך הים וישרת גם את אזורי התעסוקה של העיר". שאלה: אז מה עושה עיריית הוד השרון כדי שזה יקרה ? כוכבי: "עד עכשיו היה שלב התכנון המקדים של כלל הפרויקט, ולאחרונה הוא הועבר לועדות המחוזיות לצורך דיוני המשך בפרטים. אנחנו בשלב הזה פועלים בשני מישורים עקרוניים. הראשון: העירייה מעסיקה אנשי מקצוע שתפקידם להראות את הכשל התכנוני בקו המוצע ברמה העירונית ולהציע את ההצעות שלנו להסטת הקו דרומה לדרך הים. בנוסף, מאחר והמטרו לא מתוכנן כרגע לשרת את מזרח העיר, שזה עוד כשל שהצבענו עליו בתכנון המטרו, אנחנו פועלים מול המשרדים הרלבנטיים לתכנן פתרונות תחבורה ציבורית המונית אפקטיבית למזרח העיר". הצעד השני ": עונה כוכבי והצעד השני? הוא לעשות את מה שחשבנו שהמדינה הייתה צריכה לעשות וזה לדרוש דחייה של מועדי ההתנגדויות של העירייה והתושבים כדי לקדם שיתוף ציבור אמיתי. זה פרויקט של מאות מיליארדי שקלים לעשרים שנים קדימה, לא יעלה על הדעת שהזמן להתייחסות הציבור יהיה דומה לכל פרוייקט של בניית בית. כבר נפגשנו ושוחחנו עם עשרות תושבות ותושבים ובהם בעלות ובעלי מקצוע רלבנטיים. אני מאמין שלציבור צריכה להיות אמירה בעניין הזה, לא רק בהיבטים אישיים וקניינים אלא בכלל בהיבט העירוני והתכנוני. בנוסף, נפגשנו עם נציגות אזורי התעסוקה בנוה נאמן - שהאינטרס המובהק שלהם זהה לאינטרס העירוני. "אנחנו לסיכום מה יש לך לומר לתושבים ? למודי קרבות ובינתיים בהצלחה גדולה. בית הנערה בו אנחנו משנים את התוכניות של עיריית תל אביב לבינוי בתוך הפארק, אותה הצלחנו לבטל ולהסיר 48 תמ״א איום תכנוני של עשרות אלפי יחידות דיור ועכשיו המטרו. אלו ירושות שאנו נדרשים להתמודד איתן, אבל אנחנו עושים את זה מתוך ראייה עתידית לטובת העיר תושבותיה ותושביה ואני מאמין שגם כאן ננצח. השבוע נפגש כתב ירוק גם עם וועד הפעולה , אורית גזית, להזזת קו המטרו לדרך הים אהרון ברנד, איתן הוכוולד, איל גזית, אור רנקוס, אילן פייגנבוים, אבי ברגידה. שהם תושבי השכונות לצידי רחוב ז'בוטינסקי, וברוח לוחמנית מתכוונים להסיט את תוואי המטרו, למקום הראוי לו, לדעתם שתואמת את כוונת העירייה צריך להעביר את הקו דרומה לרחוב דרך הים,הר הזבל מערבה. שם נמצא אזור התעשיה שאמור איש. מן 40.000 לגדול ולתת תעסוקה ל ההיגיון הוא לבנות שם את קו המטרו והתחנות שישרתו המון אנשים וגם ישביחו את ערך הדירות שישכנו על קו מטרו חשוב כל כך. בנית הקו ברחוב ז'בוטינסקי לא רק תפגע בנו, תושבי הרחוב, אלא תמנע מהציבור להגיע למקום העבודה זה ההיבט הלאומי, מלבד ההיבט הפרטי שלנו, שאותו אנחנו מייצגים עכשיו. אנחנו מתכננים מאבק בכל האמצעים ובשיתוף 0 העירייה להזיז את הקו דרומה. הקרב על ציר המטרו

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=