ירוק - הוד השרון - גיליון 1336

17:15 : צאת השבת | 16:15 כניסת השבת | ויצא | פרשת השבוע מודעות והודעות yarokrm@gmail.com 09-7604071 הוד השרון 394 . כתובת למכתבים: ת.ד ארז מי-רז מיסד ועורך אחראי: itonyarok@gmail.com byarok@hoha.co.il מכירות: yarok1@barak.net.il סטודיו ירוק: משרד עורכי הדין חגואל ושות׳ יועץ משפטי: מו"ל: מי-רז יחסי ציבור ופירסום בע"מ www. hoha .co.il לקבלת העיתון לנייד 052-5264380 שלחו גם באינטרנט 8 2 0 2 0 1 9 9 2 2 ט.ל.ח. המערכת אינה אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד. אין להעתיק, לצלם, לפרסם כתבות ומודעות פרסום או חלקן במדיה אחרת ללא קבלת אישור בכתב מהמו״ל - הזמנת פרסום בעיתון לא מהווה אישור לפרסום במדיה אחרת. המערכת אינה אחראית לתוכן המודעות כל מה שקורה, בירוק אתה קורא! מאיה רז | חדשות צילום: ארכיון, אילן ספירא המאבק על המטרו הגיע לכנסת עם ראשי הערים ”נילחם בכל הכח נגד הדפו בסמוך לבתי התושבים בכפר סבא“ כך אמר השבוע ראש עיריית כפר סבא ,רפי סער בישיבה בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת שדנה בנושא ליקויים של ניהול, תכנון וקידום של תחבורה ציבורית במדינת ישראל ובהם פרויקט המטרו. ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי אמר לוועדה :“המדינה תרוויח הון עתק מהעצמת זכויות בניה באזור התעסוקה ובאזורי הפיתוח הקרובים אליו, היא נכנעת לתכתיבי נת״ע " ישיבת הועדה התקיימה בנוכחות ראשי ערים, שטענו כי תוכנית המטרו מתוכננת ויוצאת לפועל ללא כל שיתוף ראשי ערים וללא כל הגיון תכנוני. ביקורת נוספת שנשמעה מצד ראשי ערים עסקה בחוסר שיתוף התושבים והרשויות בהליכי התכנון ובהסברה לתושבים. ראש העירייה אמיר כוכבי מתח ביקורת על גופי תכנון המטרו בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. בדיון עצמו ביקש יו״ר הועדה לביקורת המדינה ,ח״כ עפר שלח, מנציגי משרד התחבורה להציג עמדה ברורה בנודע לקידום תוכנית המטרו כיוון שפרוייקט המטרו הוא בעל חשיבות יוצאת דופן למטרופולין וכי טוב היה אם היו מקדמים אותו לפני כמה עשורים. עוד ציין כוכבי כי הוא עוסק בנושא מכניסתו לתפקיד אך אינו מתכוון להיות ראש עירייה כשהמטרו ייסע. את דבריו אלה הסביר בכך שכראש עירייה עליו להיאבק על מה שנכון עבור תושבות ותושבי העיר בעת הזאת וגם בעוד עשרות שנים. עיקר הביקורת של כוכבי בדיון התרכזה בתכנון הלקוי לטענתו של קו המטרו בהוד השרון המתעלם משלושה אזורי תעסוקה ובמיוחד מאזור התעסוקה נווה נאמן. עוד ציין כוכבי כי במקום שהמדינה תרוויח הון עתק מהעצמת זכויות בניה באזור התעסוקה ובאזורי הפיתוח הקרובים אליו, היא נכנעת לתכתיבי נת״ע ומעבירה את הקו באזור של בנייה נמוכה עם שתי תחנות שלא ישרתו את תושבות ותושבי העיר. רפי סער אמר : ”בנת״ע ובות״ל קובעים קודם כל את הדרך מראש ללא שום שיתוף אמתי של הציבור וראשי הרשויות. אנחנו נילחם בכל הכח בהחלטה להפקיד את הדפו בצמוד לבתי 400 התושבים בעיר בשטח אימתני של דונם על שטחה של המועצה האזורית דרום השרון והמושבים גן חיים ושדה ורבורג. המקום הראוי הוא בסמוך לטירה או באזור התעשייה בנימין. מקום שיועד להיות אזור תעשייה ולא על שטחים חקלאיים וירוקים״. בנת״ע ובות״ל קובעים קודם כל את הדרך מראש ללא שום שיתוף אמיתי של הציבור וראשי הרשויות. דבריו של ראש העירייה הוד השרון גררו הסכמה וביקורת נוספת , ח״כים וראשי עיריות 15 מנציגות פורום ה נוספים. בימים אלו הציבה נת"ע שלטים לא מאירי עינים להתנגדויות התושבים השלטים ואת ההתנגדויות ניתן 15-11-20 הוצבו ב . כל מי שיש לו נכס 15-1-21 להגיש עד ה בציר הנסיעה של המטרו או בקרבתו רצוי שיבדוק היטב מה המדינה מתכננת לו ושיהיה ערני, אחרת הוא יכול לקום בעוד 0 שנה למצוא את עצמו אולי, ללא נכס 20 15.1.21 התנגדויות לתוכנית של התושבים ניתן להגיש עד ה 8 26.11.2020 | י׳ בכסליו תשפ״א 1078 | 1336 גיליון רשת מקומונים בשרון 8 2 0 2 0 1 9 9 2 2

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=