ירוק - הוד השרון - גיליון 1339
18 17.12.2020 | ב׳ בטבת תשפ״א 1081 | 1339 גיליון רשת מקומונים בשרון 8 2 0 2 0 1 9 9 2 2 המושג ’חינוך‘ החל להתגבש עם הקמת המוסד החינוכי הראשון - בית הספר. בין אם בית הספר הראשון הוקם ביוון העתיקה, או בתקופת הרנסנס. המערכת החינוכית כללה, בראשיתה, את המסגרת הפורמלית בלבד: גן, בית ספר, אוניברסיטה. היום המערכת הזו כוללת גם את החינוך הבלתי פורמלי, קרי: תנועות נוער, ופעילות חוץ בית ספרית במועדוני נוער. נמצאנו למדים, שהאחראיות על חינוך הנוער, השכלתו, התנהגותו הערכית והמוסרית, היא פרי הצלחת המערכת החינוכית או כישלונה. האם המערכת החינוכית היא הסיבה העיקרית להצלחתו או לכישלונו של הדור הצעיר?. האם ניתן להאשים רק את המערכת החינוכית בביצוע מעשים מחרידים, כגון אונס קבוצתי של בני ין. על ׁ ִ יש ּ ִ ין ב ִ ע ְ ר ַ נוער, הדרדרות לסמים ולאלכוהול, או לכל מיני מ כך חלוקים רבים וטובים העוסקים בפילוסופיה של החינוך. האם תכלית החינוך היא בעיצובו התרבותי של האדם, או להביא את הפרט לניצול הכוח האצור בו כדי לפתח את עצמו. כך או כך רואים ’במוסד החינוכי‘ את המצפן המכוון אל הטוב החברתי, והתהליך שהוא עובר אל הטוב הזה, הוא המטרה בחינוך. לצערי שוכחים את אחראיות המשפחה על התנהגותם של בני הנוער. ימי הקורונה מוכיחים לנו את חשיבות התא המשפחתי. המסגרת החינוכיות התרסקה, בני הנוער מצאו את עצמם סגורים בביתם, מנותקים מסביבתם, בטלים מלימוד, ללא מורא המערכת החינוכית עליהם. התפיסה שדגלה שהאחראיות לעיצובו של הדור הצעיר, להתנהגותו, לערכיו היא בידי מערכת החינוך בלבד, ספגה מהלומה ניצחת. חינוך ההורים את ילדיהם היה מאז ומעולם תהליך מקובל, אבל מאז שההורים הסירו מעליהם את התפקיד החינוכי לטובת קידום מקצועי, החלה ההתפוררות אצל רבים מבני הנוער. הלימוד המקוון, החזיר את האחראיות על חינוכו של הילד לידי ההורים. יש שילדיהם משוטטים ברחובות עד השעות הקטנות של הלילה, ויש הורים שצמצמו את שעות ב ֵ פוֹן סוֹב ָ ל צ ֶ ב א ֵ סוֹב ְ רוֹם ו ּ ָ ל ד ֶ א ֵ עבודתם לטובת הילד. ”הוֹל “, אמר קהלת )פרק א‘ ַ רוּח ָ ב ה ׁ ָ יו ש ָ ת ֹ יב ִ ב ְ ל ס ַ ע ְ ו ַ רוּח ָ ה ֵ ב הוֹל ֵ ב ֹ ס פסוק ו‘(, כך הקורונה השיבה את המחויבות ההורית על מעשה ילדיהם. ההורים הם האחראים עתה על חינוך ילדיהם, על הפיקוח על מעשיהם, ועל עמידה בכל המטלות הבית ספריות המקוונות אליהם. ההורים שבו , לעיתים על כורחם, לשבת עם הילד על שיעוריו, ולעקוב אחר מעשיו. זה הטוב בכל הרע שהביאה עלינו 0 הקורונה. ד“ר מאיר כרמון מאיר כרמון | הטור האישי של חינוך בימי קורונה ד"ר מאיר כרמון, מרצה בכיר לקרימינולוגיה. קצין משטרה לשעבר. בן מיכאל | חדשות 150- בשבוע שעבר התקיים כנס שיתוף ציבור אינטרנטי עם מעל ל משתתפים בנושא תוכנית התחדשות עירונית למתחם התפוז והתחנה המרכזית, זאת לאחר אישור עקרוני לקידום התוכנית בוועדה המקומית. לאחר פניות תושבים במתחם התפוז לקידום פינוי-בינוי בתחומם, בשל מצבם הרעוע של הבניינים, ופנייה נפרדת מבעלי התחנה המרכזית לקידום בנייה על שטחי התחנה, זיהו גורמי המקצוע בעיריית כפר סבא הזדמנות לייצר תכנון כולל, שיטיב עם תושבי האזור כולו והעיר. ביוזמת ראש העיר רפי סער ומינהל ההנדסה העירוני, חוברו המתחמים באופן שבו שטח התחנה המרכזית מהווה בחלקו "קרקע משלימה פרטית" למתחם התפוז. כך, חלק מהדירות שצריכות להיבנות על שטח רחוב התפוז ”נודדות“ לצדו השני של הכביש, גובה הבניינים פוחת והדיירים, המתגוררים כיום בדירות ישנות, יוכלו ליהנות מדירות חדשות. מ“ר שטחי 2,000 , דירות גן ילדים 161 שטח התוכנית נכון להיום כולל מסחר, תחנה מרכזית פעילה וחניון אוטובוסים. יחידות דיור. 698 על פי תוכנית ההתחדשות העירונית, ייבנו במתחם התכנון כולל קומות מסחר לאורכו של רחוב ויצמן ומעליהן קומות משרדים ומגורים, מבני ציבור וגינות ירוקות לרווחת התושבים. דירות, שכבר אושרו 165 בחלקה הצפוני של התחנה המרכזית ייבנו בעבר, ובין המתחמים יוקמו גם שטחים לטובת הציבור, שיכללו מבנה ציבור, גינות ירוקות וגינות משחק. גובה מבני הציבור יהיה חמש קומות, וגובה בנייני המגורים ינוע בין קומות מעל קומות מסחר ומשרדים. 9-18 אלף מ“ר למגורים, אליהם יתווספו 60- בסך הכל יוקצה שטח של כ מ“ר מבני 7,800- מ“ר מסחר ו 2,800 , מ“ר תעסוקה 7,200 שטח של 0 ציבור. במקום התחנה המרכזית ורחוב התפוז יוקמו קומות. 20 מגדלים של צילום הדמיה: מתוך התוכנית דירות 161 במקום מ"ר שטחי מסחר 2000 ו- דירות, 700 יבנו מ"ר משרדים, 7,200 מ"ר מסחרי 2,800 מ"ר מבני ציבור. 7,800 ו-
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=