ירוק בכפר - כפר סבא - גיליון 1077

09-8800940 . טל כפר סבא, 34 רח׳ ויצמן 050-2592500 . נייד 09-8800947 . פקס דיני משפחה צוואות וירושות הסכמי ממון גירושין ידועים בציבור פשיטת רגל עורכת דין ורד חגואל ייצוג בבית משפט 5 דיני משפחה וירושה מזונות אישה 5 לענייני משפחה ובבית הדין הרבני 5 הסדרי ראיה 5 משמורת 5 מזונות ילדים 5 5 פירוק שיתוף 5 שמירת זכויות 5 חלוקת רכוש הסכמי 5 הסכמי ממון 5 הסכמי גירושין 5 אבהות ירושות 5 צוואות 5 כתובה 5 צווי הגנה 5 שלום בית , בית הפעמון כפר סבא 20 רח‘ התע“ש 077-3421111 טלפון: בית דנאי, קומה ג׳ כפר בא 24 ויצמ 09-7731050 09-7664290 דיני משפחה, גירושי וה כמי ממו ייפוי כוח מתמש וצוואות. נזקי גו , ביטוח לאומי ו יעודי עו״ד צפריר ב זאב עו״ד אמיר קרבי , שני מסמכים משפטיים ייפוי כוח מתמשך וצוואה הדדית חשובים אלה, באים לעזרתו של האדם הבוגר בבואו לתכנן את עתידו ואת עתיד משפחתו. על ציר הזמן כל אחד מהמסמכים הללו נכנס לתוקף בשלב אחר בחיים, כך שאין ביניהם כפילות או חפיפה, ויחד הם מבטיחים כי רצונו של האדם יכובד ברצף לאורך שנים ארוכות. יש לערוך מבעוד מועד, בשנים ייפוי הכוח המתמשך את שהאדם צלול וכשיר לקבוע מיופי כוח מקרב משפחתו, אותם הוא ממנה לדאוג לכל ענייניו האישיים, הרכושיים, הכספיים והבריאותיים, על פי שיקול דעתם וללא פיקוח חיצוני של האפוטרופוס הכללי. נכנס לתוקף רק כשהאדם מוכר ייפוי הכוח המתמשך שימו לב, כבלתי כשיר שכלית. נערכת בין שני בני הזוג מתוך עקרון הצוואה ההדדית ההסתמכות, וקובעת בדרך כלל שכאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו- בן הזוג שנותר בחיים יירש בלעדית את כל רכושו, ורק לאחר פטירת בן הזוג השני, יחולק הרכוש בין היורשים. ייפוי כוח מתמשך וצוואה הדדית האם יש ביניהם כפילות? האמור לעיל אינו מהווה חו״ד משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי מורשה לייפוי כוח מתמשך עו״ד פרידמן אבנר מזמין אתכם להתקשר אליו ולהתייעץ 050-5207501 לטלפון כיצד ניתן לקדם ייפוי כוח מתמשך וצוואה הדדית רעננה 198 אחוזה מאת: פרידמן אבנר עו״ד מאת: הרב שמואל הולשטיין | פרשת תולדות הרב שמואל הולשטיין, רב בית הכנסת כיכר מגדיאל וראש המרכז התורני בהוד- השרון המדרש מספר שרבי שמעון קרא פעם לטבי וביקש ממנו שיקנה לו משהו טוב בשוק. טבי הלך וקנה לו לשון של פרה. לאחר מכן ביקש ממנו שיקנה לו משהו רע, הלך טבי וקנה שוב לשון של פרה. התלמידים שישבו שם התפלאו כיצד הביא את אותו הדבר גם לדבר טוב וגם לדבר רע. אך רבי שמעון הסביר להם שטבי הבין היטב את כוונתו – הלשון יכולה להיות טובה מאוד, ויכולה להיות רעה מאוד, וכפסוק הידוע בספר משלי: ”מות וחיים ביד הלשון“. יעקב אבינו נכנס לאביו יצחק העיוור, על מנת לקבל את הברכות במקום עשיו שהיה אמור לקבלן. יצחק שכאמור היה עיוור מחמת זקנותו, ציפה שעשיו יבוא, אך אינו משוכנע שהאיש שמולו הוא אכן עשיו. הוא מבקש למשש את האיש ולהרגיש אותו. במישוש אכן היה זה עשיו, אולם משהו לא הסתדר לו, וכפי שביטא זאת במשפט המפורסם: ”הקול קול יעקב, והידים ידי עשיו“. משהו בדיבורו של יעקב היה שונה ולא כפי שעשיו הרשע היה רגיל לדבר. כשיעקב מביא לאביו את הסעודה בבקשה( שבה ואוכלה“ – =) הוא אומר: ”קום נא הוא פונה בדרך ארץ ובכבוד רב לאביו ומבקש מאביו בכבוד שיקום ויאכל מהסעודה. לזה קרא יצחק ”הקול קול יעקב“, את הקול של עשיו והשפה שלו הוא הכיר היטב כלשון חצופה עזת פנים. בלשונו של עשיו ניתן היה לפגוש רק שעה מאוחר יותר כשהוא מגיע ליצחק ומביא לו סעודה. עשיו נוקט בלשון דומה לשל יעקב אך שונה לחלוטין: ”יקום אבי ויאכל!“ – הוא מצוה על אביו, מדבר בתקיפות ובחוסר כבוד. ואכן יצחק לבסוף שמח על מעשיו של יעקב ואומר לעשיו שיעקב לקח את הברכות וחוזר ומברך את יעקב שוב. יעקב ויצחק מלמדים אותנו מהי הלשון היהודית הנכונה, לשון של דרך ארץ, של כבוד – ”הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו“. גם כשיושבים אל מול המקלדת והמסך לכתוב פוסט או תגובה צריך לזכור כי צאצאי יעקב אנו, והכתיבה הרי היא כלשון – חייבת להיות נעימה ומכובדת, לא להיות בבחינת ’והידיים ידי עשיו‘ וכפי שיצחק אומר על עשיו בהמשך: ”על חרבך תחיה...“ שבת שלום פרשת תולדות תרבות דיבור יהודית 30 19.11.2020 | ג׳ בכסליו תשפ״א 1077 | 1335 גיליון רשת מקומונים בשרון 8 2 0 2 0 1 9 9 2 2

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=